torstai 28. maaliskuuta 2013

Wednesday the 27th

Hei!

Tää päivä on tuntunu tosi pitkältä eikä se oo vieläkään ohi. Koulun jälkeen skippasin treenit, että voisin mennä kattomaan mun vaihto-oppilas kaverin Giulian fastpitch peliä. Niiden koulu, Wilson, pelas meijän koulua vastaan. Fast-pitch on samanlaista ku baseball mutta vaan tytöille. Ainut ero on heittämisen sijaan ne pyöräyttää kättä ja heittää pallon alakautta. Oli ihan uskomatonta miten ne sai niin paljon voimaa siihen pallon heittämiseen! Pelin jälkeen minä ja Gaby nähtiin Giuliaa ja istuttiin koululla ja juteltiin. On tosi vaikee löytää aikaa, jollon vois hengata ihan kunnolla. Pian mun äiti nappas mut kyytiin ja pikasen kaupassa käynnin jälkeen tultiin takasin koululle. Tasha on meijän koulun APEX clubissa, joka antaa oppilaille tietoa HIV:stä ja AIDS:sta ja siitä miten ne tarttuu. Mun äidin piti olla siellä yleisönä ja antamassa mielipide, koska monet vanhemmat täällä ei haluu et lapsille annetaan minkään laista seksivalistusta. Olin oikeestaan aika kiinnostunu siitä minkälaisia reaktioita vanhemmilta tulee. Ja lähin koululta tosi ärsyyntyneenä! Mun ajatusmaailmaan on vaan ihan toisessa laidassa ku joidenki näiden vanhempien! Onneks mun äiti oli sentää samalla kannalla ku ite oon. Saatiin tosi hyvät keskustelut automatkaks. Tultiin kotiin joskus kaheksan maissa ja mua odotti ilonen yllätys. Paketti Suomesta! Kiitos rakkaat vanhemmat, Jens ja Henna! Ruisleipä oli just sitä mitä oon kaivannu ja Hennan piirrustus oli ihana!

Hi!

Today has felt super long even though we had shorter classes and I had to be in the school later. I skipped track practice to see my friend Giulia from Italy playing fast-pitch. Her school played agains ours. Fast pitch is almost like baseball except that the ball is served under hand. It was amazing how fast the pitchers could throw the ball! After the game Gaby and I hung out at the school with Giulia. It's so hard to find time to hang out with my exchange student friends! Around five my mom came to pick me up and after a quick trip to Target we were back at the high school. Tasha is in our school's APEX club. They talk about HIV and other STDs with students and give some kind of sexual education. This meeting was to make sure that they have parents approval to present all they were planning to. I was interested in hearing what the parents had to say. And I left the meeting very irritated! My opinion is just so different from what some the adults were thinking. Fortunately my mom has same kind of set of mind as I do and we had a lot to talk about on the way home. We arrived home around eight and I found a really pleasant surprise on our countertop. A package from Finland! Thank you dear parents, Jens, and Henna! Rye read was exactly what I needed and Henna's drawing was really beautiful !

-Leila












Ei kommentteja:

Lähetä kommentti